Легендата за Антониј и Клеопатра

Во 42 година пр.н.е. тројцата најмоќни луѓе во Рим ја поделија власта над републиката. Триумвиратот Лепидус, Октавијан и Марк Антониј беше незгоден сојуз по бурните времиња. Ставен на чело на источните провинции, Марк Антониј отишол далеку од Рим и уживал во хеленистичката култура што отсекогаш ја обожувал. Уште повеќе тоа го навлекло  во прегратките на Клеопатра, египетската матична кралица.

Марк Антониј гаел љубов за грчката култура

Интересите на Марк Антониј, сепак, се проширија надвор од римската политика. Тој гаел голема љубов кон грчката хеленистичка култура кои преку освојувањата на Александар Велики беа цврсто вградени во земјите што сега ги формираа источните провинции на Рим. Целото културно наследство го одвлекло вниманието и помогнало да се ублажат големите грижи за државата и Антониј целосно ја искористил службата за обиколка на неговите територии. Кога ја посетил Атина, тој го добил прекарот „Дионис, дарител на радоста“ и патувајќи во Мала Азија, во Ефес го пречекала спектакуларна поворка на мажи и жени облечени како сатири и свештенички на Бахус, римскиот бог на веселбата. Граѓаните на Ефес му ја дадоа на римскиот Антониј божествената титула „Добродетелот Дионис“.

Ја повикал Клеопатра во Тарсус

Големата турнеја Антониј го однела во Тарсус, во денешна јужна Турција. Оттука и испратил гласник на египетската кралица, поканувајќи ја на состанок во градот. Тоа  било политика, а не задоволство, бидејќи Рим требало да го искористи огромното богатство на Египет, големите набавки со жито и неговата воена стратешка локација. Клеопатра исто така имала силни политички причини за средба со Антониј. Пријателство со еден од најмоќните луѓе во Рим би донело поблиски врски со републиката, зацврстувајќи го нејзиниот трон и можеби дури и проширувајќи го нејзиното кралство. Играјќи брилијантна политичка игра, Клеопатра го одложила нејзиното заминување, правејќи големи подготовки за да се запамети нивната прва средба.

Сензационална средба

Клеопатра драматично играла на фасцинацијата на Марк Антониј кон грчката култура и неговата љубов кон луксузот. Таа дошла во Тарсус пловејќи по реката Циднус со прекрасен брод со златен носач, пурпурни едра и сребрени весла. Додека свиреле музичари, Клеопатра лежела под златно везена крошна облечена како Афродита, грчка божица на љубовта. Била придружена со младичи облечени како Ерос, а девојките ја чекале облечени како морски нимфи, додека други слуги прскале парфем кон народот насобран покрај реката. Бидејќи звукот и мирисот го разубавуваа ова визуелно сугестивно плато, впечатокот од Клеопатра сигурно бил навистина необичен.

Обземен од Клеоптра и нејзиниот спектакл

Антониј бил обземен од спектаклот. Грчкиот историчар Плутарх опишува сцена во која Антониј бил оставен сам на градскиот плоштад додека неговите придружници истрчале со граѓаните кон реката за да ја видат кралицата. Не знаејќи што да направи,  Антониј одлучил да ја покани Клеопатра на банкет.

Египетската кралица имала сѐ испланирано и наместо тоа, Антониј морал да ја прифати нејзината покана за веселба што таа веќе ја имала подготвено. Според Атенаус, кој го цитирал Сократ на Родос, за време на забавата златото и скапоцените скапоцени камења доминирале во декорот на трпезаријата, каде биле обесени скапи теписи во виолетова и златна боја.

Клеопатра донела и скапи  душеци за Антониј и неговата придружба, и на негово изненадување кралицата со насмевка му кажала дека тие се подарок. Антониј се обидел да возврати, но наскоро сфатил дека не може да се натпреварува со Клеопатра.

Била искусна и интелегентна кралица

Според Плутарх, кралицата била убедена дека нејзиното освојување на Антониј ќе биде полесно отколку претходното заведување на Јулиј Цезар – таа сега била далеку поискусна. Имала 28 години, имала самодоверба, интелигенција и убавина на зрела жена.

Таа била сигурна дека ќе го освои Антониј со прикажаниот луксуз и дарежливоста, прикажувајќи ги големите богатства на Египет и нејзиниот познат заводлив шарм. Според некои записи, Клеопатра немала заносна убавина, но била многу харизматична и позната по својот молозвучен глас. Клеопатра исто така знаела дека има предност: Антониј ја видел во Александрија 14 години порано и тогаш бил заробен од неа. Сега тие веќе лудо се вљубиле.

Денови на вино и рози

Антониј и Клеопатра ја поминаа зимата 41-40 п.н.е. во Александрија, уживајќи во уникатната мешавина на египетска и грчка култура по која бил познат градот. Тие беа неразделни придружници, играле коцки, пиеле и ловеле заедно. Љубовниците развиле вкус за ноќни бегства, шетајќи по улиците облечени како робови. 

Тие организирале раскошни банкети едни за други. Пишувајќи за несовесната екстраваганција на овие банкети, Плутарх опишал што видел неговиот дедо кога бил поканет да ги посети кралските кујни. Огромната количина храна што се подготвувла, вклучително и цели осум печени свињи, го воодушевила. Ова го навело да шпекулира за големиот број гости што се очекуваат, на што кралскиот готвач пукнал од смеа. Тој рекол дека всушност доаѓаат само 12 гости, но тие секогаш подготвувале многу повеќе храна, бидејќи апетитите на Антониј биле толку непредвидливи.

Митот за бисерната обетка

Плиниј Старецот кажува дека Клеопатра му се пофалила на Антониј дека може да потроши десет милиони денари (римски пари) за една вечера. За време на десертот на следниот банкет, Клеопатра побарала пехар со оцет. Зела бисерна обетка и ја спуштила внатре. Бесценениот скапоцен камен се растворил, а потоа Клеопатра ја испила мешавината, така трошејќи огромно богатство. За оваа приказна генерално се верува дека не е вистинита, но некои веруваат дека можеби имало некоја случка со бисер.

Прочитајте ја и Легендата за Македон и Ксантија, како настанале мартинките?

close

Дали сакаш во твоето сандаче да стигнуваат
најпосетуваните статии на блогот
на крајот од секоја недела?